Oferta - Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna Leszno
Oferta
Na terenie Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w Lesznie prowadzona jest:
- Szkoła dla rodziców.
- Grupa wsparcia dla nauczycieli prowadzących zajęcia korekcyjno- komepnsacyjne w szkole.
- Grupa wsparcia dla nauczycieli pracujących z dzieckiem zdolnym w szkole.
- Grupa wsparcia dla nauczycieli zajmujących się doradztwem zawodowym w szkole.
- Grupa wsparcia dla psychologów pracujących w szkole.
- Superwizja dla psychologów ze szkół i placówek oświatowych miasta Leszna.
Tematyka szkoleń
Szkolenia Rad Pedagogicznych/ prelekcje dla nauczycieli
Temat |
Prowadzący |
Profilaktyka przemocy i agresji na terenie szkoły. |
mgr Izabela Skoracka- warsztat do 20 osób |
Samookaleczenia i zachowania autodestrukcyjne. |
mgr Izabela Skoracka |
Praca z uczniem o SPE. |
mgr Izabela Skoracka |
|
|
|
|
Dysleksja jako jedna z przyczyn niepowodzeń szkolnych. |
mgr Justyna Markowiak |
Ryzyko dysleksji – problem diagnozowanie. |
mgr Justyna Markowiak |
Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb uczniów z dysleksją. |
mgr Justyna Markowiak |
Uczeń z dysleksją w szkole. |
mgr Krystyna Lewicka |
Udzielanie pomocy uczniom z dysleksją - wskazówki dotyczące postępowania z dzieckiem w procesie lekcyjnym. |
mgr Krystyna Lewicka |
Objawy dysleksji u uczniów klas I- III, IV – VI. |
mgr Krystyna Lewicka |
Praca z uczniem z autyzmem w placówce oświatowej.
|
mgr Kamila Wieczorek |
Praca z uczniem z Zespołem Aspergera w placówce oświatowej. |
mgr Kamila Wieczorek |
Profilaktyka przemocy i agresji na terenie szkoły. |
mgr Kamila Wieczorek- warsztat do 20 osób |
PoMOCne sposoby komunikowania się w relacjach międzyludzkich. |
mgr Magdalena Kryś |
Poczucie własnej wartości dziecka – jak je wzmacniać. |
mgr Magdalena Kryś |
Przeciwdziałanie przemocy domowej wobec dziecka oraz wdrożenie procedury Niebieskiej Karty w oświacie. |
mgr Barbara Domichowska mgr Lucyna Kurpisz |
Dla uczniów
Temat |
Prowadzący |
Profilaktyka agresji i przemocy w szkole. |
mgr Izabela Skoracka |
Nie bądź małpą – bądź sobą – zajęcia profilaktyczne. |
mgr Izabela Skoracka |
Ćwiczenia dla uczniów z dysleksją , dysgrafią, dysortografią. |
mgr Justyna Markowiak |
|
mgr Justyna Markowiak |
Style uczenia się. |
mgr Justyna Markowiak |
Czy potrafię się uczyć? |
mgr Krystyna Lewicka |
Style uczenia się. |
mgr Krystyna Lewicka |
Profilaktyka agresji i przemocy w szkole. |
mgr Kamila Wieczorek |
Zajęcia integrujące zespół klasowy. |
mgr Kamila Wieczorek |
Nie bądź małpą – bądź sobą – zajęcia profilaktyczne. |
mgr Kamila Wieczorek |
W krainie zabawy- zajęcia wspierające rozwój społeczno- emocjonalny dziecka. |
mgr Magdalena Kryś |
Bliże siebie – dalej od narkotyków. |
mgr Przemysław Marcinek |
Zagrożenie i szanse związane z używaniem komputera.
|
mgr Przemysław Marcinek |
Normatywne i pozanormatywne zachowania seksualne. |
mgr Przemysław Marcinek |
Trening twórczego myślenia- jak wydobyć swój potencjał. |
mgr Barbara Domichowska mgr Lucyna Kurpisz |
Dla rodziców
Temat |
Prowadzący |
Współpraca ze szkołą w zakresie profilaktyki przemocy i agresji. |
mgr Izabela Skoracka |
Rozwijanie kompetencji wychowawczych -Szkoła dla Rodziców, jako jeden ze sposobów. |
mgr Izabela Skoracka |
Dziecko o SPE w klasie. |
mgr Izabela Skoracka |
|
|
|
|
Jak pomóc dziecku w czytaniu. |
mgr Justyna Markowiak |
Jak pomóc dziecku w pisaniu. |
mgr Justyna Markowiak |
Czy moje dziecko jest zagrożone dysleksją. |
mgr Justyna Markowiak |
Uczeń z dysleksją w domu. |
mgr Krystyna Lewicka |
Jak pomagać dziecku z dysleksją w czytaniu, pisaniu. |
mgr Krystyna Lewicka |
Style uczenia się. |
mgr Krystyna Lewicka |
Usamodzielnianie dziecka. |
mgr Kamila Wieczorek |
Współpraca ze szkołą w zakresie profilaktyki przeciwdziałania agresji i przemocy. |
mgr Kamila Wieczorek |
Dziecko z autyzmem i Zespołem Aspergera w zespole klasowym. |
mgr Kamila Wieczorek |
Poczucie własnej wartości dziecka – jak je budować? |
mgr Magdalena Kryś |
Moc słów- jak chwalić dziecko. |
mgr Magdalena Kryś |
Dlaczego NIE- wyznaczanie granic w rodzinie. |
mgr Magdalena Kryś |
Bliżej siebie – dalej od narkotyków.
|
mgr Przemysław Marcinek |
Zagrożenie i szanse związane z używaniem komputera.
|
mgr Przemysław Marcinek |
Normatywne i pozanormatywne zachowania seksualne. |
mgr Przemysław Marcinek |
Cyberprzemoc oraz uzależnienie od środków masowego przekazu- fonoholizm, netoholizm- ocena sytuacji i strategie postępowania. |
mgr Barbara Domichowska mgr Lucyna Kurpisz |
Samookaleczenia- co zrobić, kiedy moje dziecko się rani. |
mgr Barbara Domichowska mgr Lucyna Kurpisz |
Jak przebiega prawidłowy rozwój mowy dziecka. |
mgr Anna Gabryś |
Jak pracować z dzieckiem z wadą wymowy. |
mgr Anna Gabryś |
Prawidłowy rozwój mowy dziecka (prezentacja multimedialna). |
mgr Mateusz Gabryś |
1) diagnozujemy poziom rozwoju, potrzeb i możliwości oraz zaburzeń rozwojowych i zachowań dysfunkcyjnych dzieci i młodzieży, w tym:
- predyspozycji i uzdolnień,
- przyczyn niepowodzeń edukacyjnych,
- specyficznych trudności w uczeniu się;
2) wspomagamy dzieci i młodzież odpowiednio do ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych, w tym zwłaszcza dzieci i młodzież:
- szczególnie uzdolnioną,
- niepełnosprawną, niedostosowaną społecznie lub zagrożoną niedostosowaniem społecznym,
- ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się,
- z zaburzeniami komunikacji językowej,
- z chorobami przewlekłymi;
3) prowadzimy terapię dzieci i młodzieży, w zależności od rozpoznanych potrzeb, w tym dzieci i młodzieży z zaburzeniami rozwojowymi, z zachowaniami dysfunkcyjnymi, niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie lub zagrożonych niedostosowaniem społecznym, oraz ich rodzin;
4) pomagamy dzieciom i młodzieży w wyborze kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniu kształcenia i kariery zawodowej oraz wspieramy nauczycieli przedszkoli, szkół i placówek w planowaniu i realizacji zadań z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego;
5) wspomagamy dzieci i młodzież z trudnościami adaptacyjnymi związanymi z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanymi z wcześniejszym kształceniem za granicą;
6) pomagamy rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień dzieci i młodzieży;
7) podejmujemy działania z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży, w tym udzielamy pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i młodzieży z grup ryzyka oraz ich rodzicom;
8) współpracujemy ze szkołami i placówkami w rozpoznawaniu u uczniów specyficznych trudności w uczeniu się, w tym ryzyka wystąpienia specyficznych trudności w uczeniu się u uczniów klas I-III szkoły podstawowej;
9) współpracujemy z przedszkolami, szkołami i placówkami przy opracowywaniu i realizowaniu indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, o których mowa w przepisach w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych oraz w przepisach w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w specjalnych przedszkolach, szkołach i oddziałach oraz w ośrodkach, oraz planów działań wspierających, o których mowa w przepisach w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach;
10) współpracujemy w udzielaniu i organizowaniu przez przedszkola, szkoły i placówki pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
11) wspomagamy wychowawczą i edukacyjną funkcję rodziny;
12) wspomagamy wychowawczą i edukacyjną funkcję przedszkola, szkoły lub placówki, w tym udzielamy nauczycielom pomocy w rozwiązywaniu problemów dydaktyczno-wychowawczych;
13) prowadzimy edukację dotyczącą ochronę zdrowia psychicznego, wśród dzieci i młodzieży, rodziców i nauczycieli;
14) udzielamy, we współpracy z placówkami doskonalenia nauczycieli, wsparcia merytorycznego nauczycielom, wychowawcom grup wychowawczych i specjalistom udzielającym pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach, szkołach i placówkach.