Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna wprowadziła indywidualną opiekę zespołu diagnozującego, opiniującego i monitorującego prace z dzieckiem poprzez osobiste telefoniczne umawianie wizyty w poradni z możliwością dostosowania terminu do potrzeb dziecka i rodziny, zadbanie o stworzenie bezpiecznej atmosfery sprzyjającej aktywności rodzica zarówno w procesie diagnostycznym (mimo możliwości prawnych na zwrócenie się o opinię do szkoły to rodzic przynosi opinię ze szkoły
czy przedszkola, jest zapoznawany z tą opinią), rodzic w oparciu o swoja wiedzę i uprzednie badania diagnostyczne wspólnie z zespołem badającym ma możliwość analizowania hipotez problemów występujących u dziecka.
Przy udzielaniu porady przed wydaniem pisemnej opinii pracownicy nastawieni są na szukanie zasobów w dziecku, rodzinie, szkole ,szeroko rozumianym środowisku. Wskazują możliwości terapii psychologicznej czy pedagogicznej w placówce, formy pomocy psychologiczno- pedagogicznej w szkole i możliwości pracy poza szkołą. W razie potrzeby zespól badający na terenie szkoły pomaga w ułożeniu pomocy psychologiczno pedagogicznej optymalizującej pomoc dziecku. W ramach pomocy rodzicom poza poradą dotyczącą diagnozowanego problemu rodzice mogą skorzystać z proponowanych form np. Szkoła dla Rodziców. Po wdrożeniu pomocy rodzice i nauczyciele mogą skorzystać z konsultacji tego samego zespołu opiniującego lub wybranego przez rodzica psychologa lub pedagoga w celu sprawdzenia efektów działań wprowadzenia ewentualnych modyfikacji w pracy z dzieckiem, rodziną, klasą i nauczycielami. W przypadku dzieci z problemami z poruszaniem się w poradni praktykowane jest badanie dziecka w jego domu . Rodzice mogą otrzymać zalecenia na piśmie a polecana literatura znajduje się w bibliotece CDN w tym samym budynku.